Beste forum leden,
Laat ik beginnen met me even voor te stellen, ik ben Michiel en de gelukkige mede eigenaar van een Contest 31 HT. Stiekem is de schuit eigenlijk van mijn ouders maar die maken er (helaas) nagenoeg geen gebruik meer van. Oorspronkelijk de boot zelfs van mijn opa geweest dus het is echt een erfstuk. Met mijn 38 jaar weet ik dan ook niet beter dan dat de boot in de familie is. Het is de laatste jaren aan mij en m'n twee broers om voor de boot zorg te dragen en er bovenal veel plezier aan te beleven.
Door de jaren heen is er best veel veranderd aan de schuit, nieuwe mast, nieuwe zeilen, schilder beurt en ga zo maar door. Afgelopen zomer bleek de MD2b die er in zat toch wel een beetje z'n beste tijd gehad te hebben en aangezien de vierde generatie zich ondertussen aan boord heeft aangediend is enige betrouwbaarheid wel wenselijk. Dus stonden we voor de keuze reviseren van de motor, andere gereviseerde motor er in of nieuw. Uiteindelijk hebben we na veel wikken en wegen gekozen voor een nieuwe Volvopenta D1-30. We hebben bij Aqua Sport in Hoor de nieuwe motor gekocht. Om de kosten een beetje te drukken er voor gekozen de motor zelf te demonteren en weer te installeren, het er uit hijsen, fundering aanpassen, plaatsen en uitlijnen van de nieuwe motor hebben we door hun Aqua Sport laten doen. Uiteindelijk moest ook de schroefas aangepast worden en hebben we er ook voor gekozen een nieuwe schroef te plaatsen. Als je een beetje handig bent is dit goed te doen, zeker met zo hier en daar wat assistentie van de vaklui van Aqua Sport!
En ik kan zeggen het resultaat mag er wezen, wat een verschil is deze motor met de oude MD2b, zo veel directer en belachelijk veel meer vermogen en dat is wel even wennen

Graag wil ik, met gepaste trots, het resultaat delen.