Hai allemaal,
Ik heb helaas wel die bacterieen op bezoek gehad, en ik kan je vertellen dat zelfs een ouwe Volvo Penta er mee stopt omdat de bacterie poep (lijkt op sikaflex) je filters verstopt. De bacterieen zelf zien en voelen als garage zeep (beetje zanderig)
Alleen met reinigen van je tank kom je er vanaf.
Het komt omdat de diesel zwavelvrij is geworden en bacterieen die omgeving lekker vinden, ook zitten de bacterieen in de biodiesel toevoeging die de oliemaatschappijen verplicht moeten bijmengen (destructie afval dat vroeger het veevoer in ging maar sinds gekke koeieziekte niet meer mag....) . Tweede voorwaarde is aanwezighheid van water, dus tank (groot of klein) s winters vol wegzetten zodat condens geen kans heeft, goede dekdop (oring etc) zodat er oog via die weg geen water in je tank komt en anti bacterie spul bij elke tankbeurt. Men zegt dat die bacterieen op een gegeven moment immuun worden voor een anti goedje dus af en toe wisselen van merk. Alleen tanken bij hoge omloopsnelheid, dus (helaas) meestal niet langs het water tanken.
Kleinere tank zou ik niet doen maar wel af en toe monster vanaf de onderkant afzuigen ter controle (met zo n olie afzuig tank doe ik dat)
Suc 6,
Niels