Author Topic: optrekkend vocht in de panelen op de huid.  (Read 166 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N.Windshift

• Guest
optrekkend vocht in de panelen op de huid.
« on: 24 March, 2017, 17:42:17 »
Hallo,

AL toen wij deze contest 30b kochten zag ik dat er wat vocht onder de lak was gekomen via de onderkant in het interieur.  Nu heb ik eens diep adem gehaald en heb een deel van de vloer bij de kaartentafel open gemaakt en kom tot de conclusie dat veel schotten in de boot aan de onderkant vochtig zijn of zelfs al verrot. Herkent iemand dit verschijnsel en wat heb je er aan gedaan.

Bijvoorbaat hartelijk dank voor een reactie!

met groet,
Laurens

Offline pieter2

• Hero Member
Re: optrekkend vocht in de panelen op de huid.
« Reply #1 on: 24 March, 2017, 23:46:16 »
Ik heb een 29 en herken dit niet. Is er sprake van een belemmering om water af te voeren naar de bilge?
Contest 29

N.Windshift

• Guest
« Reply #2 on: 30 March, 2017, 10:42:30 »
Hoi Pieter,

Ja, de afvoer van het water was niet echt briljant en alle kopse kanten van het hout zijn niet behandeld blijkt nu. Bij een groot aantal schotten is de onderkant aan een zijde vast gezet met een matje polyester en is er vanaf de andere kant vocht in gekomen. Ik laat de boel nu maar een paar weken drogen en smeer het dan in met een vocht doorlatende grondverf. Dan ga ik van de winter echt aan de bak en haal waarschijnlijk een deel van het interieur eruit.

Gelukkig geeft het wat om handen:-)

Offline BJ

• Global Moderator
  • Hero Member
    • BJSoft
« Reply #3 on: 30 March, 2017, 13:30:43 »
Ja, stel dat je je gaat vervelen  ;D   Maar het gaat dan ook weer een mooi topic worden over een restaratieproject.

BJSoft