Author Topic: lekkage bij lampjes  (Read 363 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pieter2

• Hero Member
lekkage bij lampjes
« on: 23 April, 2020, 00:58:13 »
Bij mijn contest 29 heb ik al heel lang last van lek (regen)water in de lampjes. Heeft iemand dat al eens eerder opgelost? Waar kan dat water vandaan komen? De lampjes zitten vrij hoog op de binnenschaal dus het lijkt op lekkage via electra pijpjes, zitten die er wel of zijn het losse draden in de schaal?
Wie heeft er tips?

vr gr

Pieter
Contest 29

Offline BBorg

• Full Member
  • 29MKII
Re: lekkage bij lampjes
« Reply #1 on: 23 April, 2020, 01:25:48 »
Dag Pieter,

Als je de lampen bedoelt in de kajuit boven de banken, dan verwacht ik dat de lekkage zit in de teak handgrepen bovenop de kajuit. Maar lekkages zijn natuurlijk altijd een uitdaging, water komt soms van de meest onverwachte plekken vandaan.
De mastondersteuning heb je al aangepakt in het verleden toch? Dan zal daar de lekkage niet zitten zou je verwachten. Of wellicht vanuit de garage, boven en rond je luik van de ingang?

Groeten, Lars

Offline pieter2

• Hero Member
« Reply #2 on: 26 April, 2020, 23:28:07 »
Heeft iemand die garage / luik bij de ingang al eens gedemonteerd bij een contest 29? Hij zit vast met schroefjes, maar ik ben bang dat de schroefjes dol gaan draaien als ik ze los ga draaien. Zitten ze in het polyester of in een houten rand of zo?
Iemand foto's van hoe eea er uit ziet?
Contest 29

Offline DGro

• Full Member
  • Eulenspiegel
« Reply #3 on: 27 April, 2020, 00:45:53 »
Hallo Pieter,
die Garage habe ich schon häufiger abgenommen. Wenn Du die Schrauben auf dem Foto meinst, sind diese nur kurz in den darunterliegenden Kunststoff eingeschraubt. Alle lösen (sind möglicherweise etwas korrodiert) und dann die Garage nach oben abnehmen. Dann kannst Du auch die Wasserabflüsse reinigen, sodass dort kein Wasser stehenbleibt oder in Deine lampjes fließt. ;)
Viele Grüße
Dirk

Contest 29 mk 2

Offline pieter2

• Hero Member
« Reply #4 on: 07 May, 2020, 01:01:58 »
Lastige klus!
Ik heb geprobeerd de schroefjes los te krijgen, maar dat lukt nog niet. Twee schroefjes zijn inmiddels stuk en moeten dus uitgeboord worden. De schroefjes lijken van aluminium te zijn, dus niet zo sterk.
Ik ga er op een later moment maar weer eens op door. Eerst de boot in het water en eens wat gaan zeilen..

Contest 29

BJSoft

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal