Author Topic: Afdek kap voor Suunto Polaris Racing PR15 kompas  (Read 199 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Marien

• Jr. Member
  • **
Afdek kap voor Suunto Polaris Racing PR15 kompas
« on: 11 August, 2020, 17:22:47 »
Als bij zovelen Contesten is ook die van ons uitgevoerd met een Polaris Racing PR15 kompas van Suunto. Suunto maakt deze niet meer en nu wordt dit gevoerd door Withlock. Nu Withlock is opgegaan in Lewmar ben ik het spoor bijster en kan ik dus niet vinden wat ik zoek, namelijk een nieuwe afdek kap voor ons kompas.

De oude kap gaat nog wel even mee maar je voelt dat het plastic is uitgedroogd en er zit al een barst in. Ik wil dus een nieuwe.

Weet iemand waar ik zo’n kap kan kopen?

Offline paperino

• Hero Member
  • "Paperino"
Re: Afdek kap voor Suunto Polaris Racing PR15 kompas
« Reply #1 on: 27 August, 2020, 12:35:31 »
Ik vrees er voor...
Ik had ook zo'n soort kap over mijn GPS buiten.
Ruw geworden en barst er in.
Met polyester vezelplamuur barst dichtgemaakt en daarna kap glad geschuurd met korrel 120 en daarna 240 en 320 (alleen de 320 waterproof). Na drogen en ontvetten kap gespoten met spuitbus acrylverf. Ziet er weer prima uit en voelt na 2 jaar ook nog steeds goed. Ik weet natuurlijk niet of jouw kap van hetzelfde materiaal is maar als het een soort PVC achtig materiaal is kun je het zeker proberen. Zo heb ik ook de antenne van de Navtex behandeld en gespoten en ook dat blijft best mooi.

Groet,

Eric

C35/37  "Paperino"

Offline pieter2

• Hero Member
« Reply #2 on: 28 August, 2020, 11:47:48 »
Of een nieuwe 3d laten printen?
Contest 29

Offline Marien

• Jr. Member
  • **
« Reply #3 on: 29 August, 2020, 10:42:28 »
Via meerdere kanalen begrepen dat de kap inderdaad niet meer leverbaar is. Gelukkig heeft die van ons alleen een barstje maar verder voelt het plastic gewoon uitgedroogd aan. De kap opknappen is een optie maar ik denk er hard over na om hem te gaan proberen te reproduceren. Ik heb 3D overwogen maar dan moet je eerst een goede scan zien te maken en daarna zit je toch ook nog met de afwerking. Op YouTube heb ik me inmiddels verdiept in het maken van een mal en en daarna fabriceren met vloeibare kunststof.

Ik denk dat ik eerdaags maar een bezoekje ga brengen aan PolyService.

BJSoft

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal