Author Topic: Vetus zakt in toeren  (Read 277 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Wiep

• Newbie
  • *
Vetus zakt in toeren
« on: 30 July, 2019, 13:55:05 »
Beste lezer,

Ik heb een Vetus M3.25 in een sloep staan, deze start en loopt perfect. We varen meestal met ongeveer 1800 toeren en varen dan 8 a 9 km per uur voor ons prima. Echter na een langere tijd varen (1 a 2 uur) zakt het toerental van de motor eerst maar ongeveer 50 maar na langere tijd wil het toerental zelfs zakken onder de 1000 na enkele ogenblikken loopt het toerental weer op naar de oorspronkelijke waarde waarna het toerental weer zakt. Gas bijgeven op dat moment  heeft geen effect en verergerd de boel alleen maar. Afslaan is tot nu toe nooit voorgekomen ik zelfs al een paar keer meer dan een uur op deze manier moeten varen om weer thuis te komen. De dieseltank is nagenoeg vol met nieuwe diesel. Ook heb ik al geprobeerd om te varen met de tankdop los om zo ontluchtings problemen van de tank uit te sluiten. Diesel verbruik is normaal ( 1 a 1,5 l/pu) verbruikt geen olie, rookt niet. Als ik ga varen met een hoger toerental ( 2200) treed dit effect al op na ongeveer 45 minuten gas terug nemen biedt enig soelaas we varen dan door met ongeveer 1200 toeren maar ook dan blijft het probleem.

Wie heeft een idee en kan mij helpen?

Bij voorbaat bedankt voor de reacties

BJSoft