Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Onderhoud - Maintenance / Re: lekkage bij sceptervoet Contest 29
« Last post by pieter2 on 29 June, 2021, 15:55:47 »
Joost,
Ik zie nu pas je bericht. Ik neem aan dat je eea al opgelost hebt?
2
Onderhoud - Maintenance / Re: geiser
« Last post by duggy on 28 June, 2021, 09:29:08 »
Bedankt voor je reactie, een boiler is zeker een tweede of derde optie. Voorlopig willen we geen afstand doen van de geiser. Aan onze boot is weinig geprutst dus ook weinig verprutst. De eenvoud van de geiser en het feit dat het origineel bij de boot is ingebouwd heeft ook waarde voor ons. (Als andere optie (tweede of derde) hebben we gekeken naar een diesel standkachel, relatief voor een prikkie te koop uit jonge schadeauto's, om die in te bouwen in de boot voor de warmwaterbereiding of zelfs verwarming. Alles is aan te sturen uit de opensouce arduino hoek, maar dat is een hobbyproject op zich, en we moeten oppassen dat het niet teveel "gepruts" wordt :-))
3
Onderhoud - Maintenance / Re: geiser
« Last post by paperino on 27 June, 2021, 19:47:13 »
Wij hebben de hele boiler vervangen door een 15 liter Quick Boiler van RVS. Kosten plm. 350 Euro. Nooit meer vieze smaak van water gehad ook.... Plaatsen was 1 middag werk.

Groet,

Eric
C35/37 "Paperino"
4
Onderhoud - Maintenance / geiser
« Last post by duggy on 27 June, 2021, 17:47:15 »
De geiser van onze contest 36 was kapot, afgekoppeld, volgens de verkoper moest het membraan vervangen worden. Inderdaad was het membraan lek, maar het is lastig (online) een vervanging te vinden. Het dichtst bij kwam een site uit Portugal die niet naar Nederland leverde https://www.recamania.pt/33_vaillant?p=2  Heb daarop uit een stuk EPDM rubber (Firestone PondGard EPDM) met schaar en gaatjestang grofweg een replica gemaakt, wat goed lijkt te werken (maar de tijd zal het leren of het ook daadwerkelijk een goed idee was. Als  het een paar jaar volhoudt voordat ie weer scheurt zal ik keurig met een digitaal bestand een kopie laten uitlaseren met een lasersnijder van het origineel op basis van de scan hieronder, of gewoon één rubberen cirkelvormig membraan met alleen de ronde uitsparingen voor de schroeven en doorvoeren).
Mijn vraag: Is iemand hier tegen hetzelde probleem aangelopen, en hoe is dit opgelost?

Met vriendelijke groet
Onno
zj Ray
5
Onderhoud - Maintenance / Re: lekkage bij sceptervoet Contest 29
« Last post by Joost on 03 June, 2021, 17:04:49 »
Pieter heb jij butyl tape onder de hele voet van de scepterpot geplakt of alleen rondom de bouten? Ik heb ook wat last van lekkage, met name voor in de punt.
Ik denk ook langs de preekstoel.

Groet, Joost
6
Onderhoud - Maintenance / Re: kiel constructie C33
« Last post by Contest 29 mk2 on 02 May, 2021, 14:32:41 »
Sorry Willem :)

Ponsdoppen zijn het lood in de kiel..als je google't zie je hoe dat er ongeveer uitziet. Ik weet niet in hoeverre de pregel water opneemt.
Is je boot nog gewoon te water gegaan?
Leuk dat je ook een 29 hebt gehad, welk bouwnummer was van jou? Ik heb nummer 202.

Groet, Willem-Jan
7
Agenda - Events / Re: Contestcup 2021
« Last post by paperino on 29 April, 2021, 18:20:19 »
Altijd 1e weekeinde juni
8
Boten - Yachts / 31 HT bouwnummer 229, 1979, Te Koop
« Last post by BasDronkert on 29 April, 2021, 10:47:29 »
GENERAL - CONTEST 31 HT
GRP sailing yacht Contest 31 HT "Good Luck 3", built in 1979, Hull number 229 dim.: 9.50 x 3.15 x 1.75 m., headway approx. 14 m., built by Conyplex, designed by Dick Zaal, GRP superstructure and deck, round bilged hull, fin-keel, displacement approx. 5,3 tonnes, fuel capacity approx. 80 ltr., water capacity approx. 2x 150 ltr.
The Contest 31 HT is a very solid and good sailing design by Dick Zaal. The cockpit offers plenty of space for several people. The ship is widely known for its excellent sailing properties on open water / sea.
The Good Luck3 has been in the water for the last two year, need new antifouling.
ACCOMMODATION
Classic mahogany interior with teak floorboards and carpet, 1 cabin, 6 berths, headroom approx. 1,90 m., electrical toilet (2019), Planar 5Kw hot air heating (diesel), water system driven by two electrical pumps (hot/cold), 2-burner gas stove, 12 Volt refrigerator (2018), water heater (gas) (2017) shower, smart TV, iPad stands(2), small oven (220v), .
MACHINERY
Volvo Penta D1-30, only 400 engine hours, indirect cooling system, stainless steel propeller shaft(2017), 3-bladed fixed propeller(2017), electrical bilge pump, electric circuit 12V./220V., batteries: 1x 55 Ah start and 2x 200 Ah. service, shore power with cable, Victron 12/30Ah (2018) Ah battery charger, 2000W inverter (2017).
 NAVIGATION
Sestrel magnetic pedestal compass, NASA depth, AutoHelm st4000+, windspeed.
EQUIPMENT
Sprayhood, anchor with chain, fenders, marifone, gas alarm (2017), battery-monitor (2017), spare tiller, 2 gas bottles, Internet router and antenna.
RIGGING
Sloop rigged, aluminum deck stepped mast, Dacron sails: traditional mainsail, genoa furling (2017), spinnaker, main sail cover, new cover for furling genoa, traditional slab reefing system, 2 winches, spi boom.
Asking price 20.000,- Euro
9
Agenda - Events / Re: Contestcup 2021
« Last post by pieter2 on 28 April, 2021, 00:43:59 »
Leuk! Ik wil inderdaad wel eens meedoen. Helaas lukt de datum dit jaar mij niet. Is het elk jaar op dezelfde datum zodat ik het eens kan inplannen?
10
Agenda - Events / Contestcup 2021
« Last post by paperino on 27 April, 2021, 22:00:46 »
Contestcup 2021 voor ALLE typen Contests!
Zowel toerklasse als wedstrijd.
Je kunt dus ook besluiten de wedstrijden niet te varen maar een toertocht en ook dan
mag je verder aan alle evenementen deelnemen.

Zie voor meer info:
www.contestyachts.com

Data: vrijdagavond 4 t/m zondagmiddag 6 juni 2021
(onder voorbehoud Corona regels!)
Pages: [1] 2 3 ... 10