Author Topic: Zeilen rond Corfu (Griekenland)  (Read 2274 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roy

• Guest
Zeilen rond Corfu (Griekenland)
« on: 19 May, 2014, 12:03:05 »
Beste forumleden,

Afgelopen week ben ik weer heerlijk in Griekenland geweest Corfu weer aangezien ik vanaf hier (Weeze) snel een goedkoop heen en weer vlieg.

Al jaren hebben we het iedere keer er over, hoe mooi het daar is, hoe helder en schoon het water is en hoe geweldig het niet zou zijn als de boot hier zou liggen. Afgelopen week heb ik een aantal motorjachten bekeken die daar te koop liggen (Princess 45 en een grote Ghibli 12v) maar we hebben natuurlijk al twee schepen hier in Nederland.

Om een lang verhaal kort te maken, ben ik gelijk maar eens gaan kijk en wat het kost de Contest 30 of eventueel de grotere Oceanis naar Corfu te laten brengen en dat viel mij hartstikke mee na de eerste offertes binnen gehad te hebben. Wat nog meer mee viel was de prijs om het schip naar Koper (Sloveniƫ) te laten brengen en dan vanaf daar de boot zelf naar Corfu te varen.

Een aantal vragen voor de forumleden !
- Wie heeft er ervaring met het zeilen in dit gebied, dan bedoel ik niet rondom Corfu maar het stuk tussen Koper en Corfu in, Koper ligt overigens 40km zuidelijk van Triest (I).
- Mijn idee is om de Contest of de Oceanis te gaan verhuren ten tijden dat ik daar zelf niet ben, kwa schip zou de Oceanis overal aan voldoen, de Contest 30 zou meer voor de liefhebbers zijn wellicht voor CYOC leden die eens met een Contest in Griekenland willen varen. Wat zouden jullie adviseren?

Andere tips hoor ik graag.

De thuishaven zal ieder geval Gouvia Corfu worden, een luxe mooie haven van alle gemakken voorzien, en waar vaak en goedkoop vanaf Nederland of Duitsland heen te vliegen is.

Groeten,
Roy

« Last Edit: 19 May, 2014, 14:36:36 by Roy van der Stad »

Offline BJ

• Administrator
  • Hero Member
    • BJSoft
Re: Zeilen rond Corfu (Griekenland)
« Reply #1 on: 19 May, 2014, 12:56:50 »
Verhuren kan je het beste via een van de lokale verhuurders doen, zij doen het werk en jij krijgt dan een deel van de opbrengst. Je zal er niet rijk van worden en vergis je ook niet in de eisen die tegenwoordig door huurders worden gesteld aan boten. Ik heb zelf vorig jaar gezeild vanaf Kos en daar was 40 voet met twee 'badkamers'  het kleinste. Er is wel een markt voor kleinere boten, je kan in Kroatie zelfs een Contest 27 uit 1971 huren (old skool  ;)  )  maar die is summier en hoe dat in de buurt van Corfu zit weet ik niet.

Roy

• Guest
Re: Zeilen rond Corfu (Griekenland)
« Reply #2 on: 21 May, 2014, 16:51:51 »
Hallo BJ,

Ja hoogst waarschijnlijk wordt het de Oceanis die die kant op gaat, kwa ruimte en eigenschappen een ideaal schip voor de Middellandse zee.

Te water zal die dan gaan in Koper Sloveniƫ en dan vanaf daar wil ik zelf naar Corfu gaan varen, wie heeft er tips over dat gebied, het idee is dan van plek naar plek te varen hoofdzakelijk overdag en s'nachts aanmeren in een haven of voor anker in een baai. Het idee is wel om zo snel mogelijk naar Corfu te varen maar in de tussentijd mooie plaatsjes aan te doen. Is dan ook moeilijk te zeggen hoe lang ik er over ga doen.

Ik hoor graag tips.

Gr Roy