Author Topic: Contest 33, bouwnummer 125  (Read 4914 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JF

• Guest
Contest 33, bouwnummer 125
« on: 04 January, 2010, 13:20:05 »
Dag allen,
sinds begin 2009 varen wij met onze beide kinderen (3 en 6) op een c33 mk1. We zochten een solide schip, een rustige zeiler met voldoende ruimte en comfort en met vooral ook een mooie lijn. Na een zeer uitgebreide zoektocht kwamen wij bij toeval ons schip tegen.

Wij verhuizen (qua ligplaats...) met ingang van april van het Haringvliet (Stad) naar Bruinisse, vooral voor een wat leuker vaargebied met meer mogelijkheden voor de kinderen (en ook voor de weekenden).

Groet en uiteraard allemaal een heel goed (zeil)jaar gewenst!

JF

Offline Ewout

• Hero Member
Re: Contest 33, bouwnummer 125
« Reply #1 on: 04 January, 2010, 17:23:52 »
Hi JF,

dan gaan we elkaar vast eens tegenkomen.
Ik neem aan dat je een ligplaats in de marina krijgt?

Wij liggen ook in Bruinisse.

groet
ewout (high 5)

Offline Rob Rook

• Full Member
  • De Fabian
« Reply #2 on: 04 January, 2010, 20:45:25 »
Hallo JF,

De Grevelingen is een prachtig vaargebied zeker als je kinderen aan boord hebt. Wij hebben er jaren gevaren met onze 33 en nu met onze 38. Wellicht zien we elkaar op de voorjaarsbijeenkomst voor Zuid dit jaar.

Rob Rook
contest 38 ketch bouwnummer 47

JF

• Guest
« Reply #3 on: 05 January, 2010, 11:48:18 »
Het wordt inderdaad de marina, aan de in het voorjaar op te leveren nieuwste steiger! Wordt wel een prima uitvalbasis zeg, we verheugen ons er al helemaal op....laat dat mooie weer maar komen!

JF

Franklin

• Guest
« Reply #4 on: 05 January, 2010, 13:12:21 »
Hallo JF,

Wellicht dat we elkaar dan op de OOSTERSCHELDE nog een keer tegenkomen, wij liggen met onze C33 (bouwnummer 46) in Tholen en zijn meestal op Oosterschelde/Roompot te "vinden". Grevelingen komen we eigenlijk niet want de sluis bij Bruinisse is voor ons door de grote drukte over het algemeen een obstakel (helaas) die we niet snel zullen nemen.

Franklin

JF

• Guest
« Reply #5 on: 05 January, 2010, 13:35:37 »
Wat een drukte met al die contesten   :). Wij zullen ook zeker te vinden zijn op de Oosterschelde. Opa en oma liggen met de boot in St. Annaland en met zwemweer gaan we daar (met lw...) naar de plaat.

Wij hebben Bruinisse vooral gekozen om 'alle kanten' op te kunnen zonder, zoals nu, altijd die dag varen vanaf het Haringvliet. Ik hoop dat de ligplaats zo achter de sluis strategisch handig is, na de drukte naar de grevelingen naar de eigen ligplaats zal hopelijk te doen zijn.

Leuk dat er nog best veel 33's varen en ook nog 'in de buurt' zijn. De onze is overigens donkerblauw, teakdek en met een helmstok.

Groet, JF

Offline BJ

• Global Moderator
  • Hero Member
    • BJSoft
« Reply #6 on: 05 January, 2010, 14:46:25 »
Stuur ff een fotootje dan kan ik 'em op de site bij de ledenpagina zetten... :)

JF

• Guest
« Reply #7 on: 05 January, 2010, 16:02:51 »
Is inmiddels verzonden!

Offline Ewout

• Hero Member
« Reply #8 on: 05 January, 2010, 16:07:38 »
Hoi JF,

De sluis in Bruinisse wordt tegenwoordig op afstand bediend.
24 uur per dag!!!
Drukte bij de sluis is er eigenlijk alleen maar vanaf een uurtje of 10.00 tot een uurtje of 18.00 - 19.00 uur en dan vooral tijdens de vakanties.

Ik probeer altijd rond een uurtje of 8 door de sluis te zijn en kom daarna pas laat weer terug. Of de volgende dag wat vroeger. Een nachtje pitten in St. Annaland of even bij de Krammersluis.

Werkte altijd prima.

Overigens, nu met de ruimere openingstijden heb je dat probleem niet meer.

groet
ewout

JF

• Guest
« Reply #9 on: 12 January, 2010, 11:11:42 »
Ewout,
die 24-uurs bediening is neem ik aan alleen in het (hoog)seizoen?
Afgelopen zomer viel me de drukte overigens nog best mee, meestal vaar je toch met dezelfde groep boten naar (en in) de sluis. De krammer vind ik meestal 'erger'...

Offline Ewout

• Hero Member
« Reply #10 on: 13 January, 2010, 10:55:32 »
Hieronder een gedeelte van het persbericht van RWS.
De sluisen worden vanaf die datum dan ook 24 uur per dag bediend.
Ik heb zelf het genoegen nog niet gehad om er in exhorbitante tijden gebruik van te kunnen maken, maar dat is maar een kwestie van tijd.  ;)

==================
Start bediening op afstand Zeeuwse sluizen
24-02-2009 | Zeeland | persbericht

Vanaf 2 maart 2009 gaat Rijkswaterstaat Zeeland vier kleinere sluizen op afstand bedienen: de Zandkreeksluis, Roompotsluis, Grevelingensluis en de Bergsediepsluis. Daarnaast wordt ook gestart met 24-uursbediening van de vier sluizen. 

Rijkswaterstaat zal de sluizen bedienen vanuit de Nautische Centrale Neeltje Jans. Deze bevindt zich in het ir. J.W. Tops-huis op de Stormvloedkering in de Oosterschelde.

Roy

• Guest
« Reply #11 on: 26 March, 2010, 11:41:44 »
Nog een Contest aan het Grevelingenmeer mooi zo.

Dat wordt dan weer eens een mini meet ergens met wat Contesten deze zomer

Groet Roy

BJSoft