Author Topic: Uitslag ledenenquete 2011  (Read 1263 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline BJ

• Global Moderator
  • Hero Member
    • BJSoft
Uitslag ledenenquete 2011
« on: 28 June, 2011, 21:14:43 »
De uitgewerkte uitslag van de CYOC ledenenquete is hier te vinden.

ct006659

• Guest
Re: Uitslag ledenenquete 2011
« Reply #1 on: 28 June, 2011, 22:30:51 »
27% is niet bepaald een hoge respons. Geen tijd voor een bestuursfunctie kan ik me voorstellen, maar nog geen tijd om de enquête in te vullen....

Offline pieter2

• Hero Member
« Reply #2 on: 28 June, 2011, 23:49:44 »
Ik weet niet wat de gemiddelde response in verenigingsverband zou moeten zijn, maar op bijvoorbeeld een bedrijfsmatige enquete is 27% helemaal niet slecht hoor.

Verder wil ik hier toch nog wel wat verder van gedachten wisselen over de uitslag.
Je kan een enquete natuurlijk gebruiken om erin te zien wat je er in wilt zien, maar de conclusie van het bestuur om alles precies bij het oude te laten kan ik echt niet begrijpen.
Als ik de uitslag lees dan zie ik dat:
30% meer activiteiten wilt zoals regelmatige evenementen, inkoopkortingen, etc.
57 % daar ook iets voor wilt betalen (zodat zaken ook echt geregeld kunnen worden)
47% wellicht iets wilt organiseren/helpen en 37% absoluut wilt helpen
27% wil dat doen in de rol van een commissielidmaatschap (dus structureel)
in vraag 8 zijn een groot aantal zaken die men zou willen organiseren / helpen met organiseren genoemd
zo ook in vraag 9
35% en 29% geven aan eigenlijk wel aan een evenement als de contestcup of een toertocht te willen deelnemen, maar tijd of plaats komt steeds niet goed uit.

« Last Edit: 01 July, 2011, 23:57:41 by pieter2 »
Contest 29

ct006659

• Guest
« Reply #3 on: 29 June, 2011, 20:21:55 »
Ik ben waarschijnlijk verwend. Voor mijn werk houd ik regelmatig enquêtes onder de inwoners van de gemeente waarvoor ik werk. Een response van 50 - 80% is, afhankelijk van het onderwerp, niet ongewoon. Ik moet mijn verwachtingen voor reacties van leden van een vereniging blijkbaar bijstellen. Toch vind ik het raar, ook al zijn misschien niet alle onderdelen van CYOC voor iedereen even interessant, om de enquête in te vullen hoefde je niet eens de deur uit en het was toch in het belang van de leden? Ik zou aan de zwijgende meerderheid willen zeggen: "Jammer dat je niet gereageerd hebt."

NielsF

• Guest
« Reply #4 on: 01 July, 2011, 12:26:34 »
Ik ben het eens met Pieter2. Ook ik vind de inbreng en uitslag niet eens zo negatief.
Wellicht in september bij de meeting nog eens rustig doorspreken....

Verder wil ik Eric en Carla hartelijk danken voor de energie en moeite die ze hebben gestoken in deze enquete!

Groet,

NielsF

Offline pieter2

• Hero Member
« Reply #5 on: 01 July, 2011, 23:55:45 »
Verder wil ik Eric en Carla hartelijk danken voor de energie en moeite die ze hebben gestoken in deze enquete!

Daar wil ik ook mijn waardering voor uitspreken!
Contest 29

Offline sjoerd

• Hero Member
    • Sailing Camelot website
« Reply #6 on: 02 July, 2011, 22:55:16 »
Beste allen,

Ik sluit me van harte bij de bobenstaande posters aan.

Sjoerd
SY Camelot
Contest 36S
Hull# 206
Fractional rig
http://www.sailingcamelot.nl

BJSoft