Author Topic: bemanning  (Read 7842 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline GANNET II

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 108
  • Gender: Male
    • groenehartparticipaties
bemanning
« on: 11 April, 2011, 22:11:36 »
Komende zomer wil ik met mijn Contest 34 naar Londen e.o.
Ik zoek 1 of 2 man die mee willen varen.
Zelf ben ik 63 en een redelijke zeiler, met enige zee-ervaring.

Zie ook Linkedin onder
Theo Huisman

Wie interesse heeft geeft maar een seintje.

thh@domos.nl

Groet,
Solent

Offline sjoerd

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 255
    • Sailing Camelot website
Re: bemanning
« Reply #1 on: 12 April, 2011, 16:43:02 »
Hallo Solent,


Zelf zijn we in 2010 naar London geweest. Ik heb geen tijd om mee te gaan. Als je informatie wilt hebben kan ik je die wel geven. Let op dat je de actuele stand van zaken rondom de windfarms goed in de gaten hebt en ook bijgwerkt op je (digitale) kaarten. Let op dat je ankergerei in goede orde is. Wij zijn met de eerste vloed tussen de banken gevaren en hebben toen in de thames monding geankerd tot de volgende vloed. Enige ervaring met ankeren strekt tot de aanbeveling. Tip: probeer een draagbare GPS met ankeralarm uit terwijl je voor anker ligt. Scheelt in mijn geval een boel nachtrust. Mobiele marifoon erbij op 16 en snurken maar.

Sjoerd
SY Camelot
Contest 36S
Hull# 206
Fractional rig
http://www.sailingcamelot.nl

Offline GANNET II

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 108
  • Gender: Male
    • groenehartparticipaties
Re: bemanning
« Reply #2 on: 13 April, 2011, 10:12:04 »
Bedankt voor je reactie Sjoerd.
Ik zal je raadgevingen ter harte nemen.

groet,
Solent.

Offline Rob Rook

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 98
  • Gender: Male
  • De Fabian
Re: bemanning
« Reply #3 on: 13 April, 2011, 22:11:11 »
Solent,

In 2009 zijn wij naar london geweest en hebben in st Catharine's dock bij de Tower gelegen. Onze heenweg was in etappes. Via Nieuwpoort naar Ramsgate en vandaar naar Sheerness waar we aan een moorning het tij voor de Thames hebben afgewacht. Van Sheerness door naar hartje London. Terug zijn we in een kleine dertig uur direct terug gevaren naar de Roompot. Dit is uitstekend te doen. Kijk wel of er in st Catharine's ligplaatsen vrij zijn want het kan er druk zijn.

Rob
contest 38 ketch bouwnummer 47

harm

  • Guest
Re: bemanning
« Reply #4 on: 24 May, 2011, 21:59:46 »
Hallo Rob, je kunt in Catherine 's dock toch niet reserveren. Hoe kun je checken of er plaats is? Als je er naar toe vaart en er is geen plek, waar blijf je dan?
Groeten
Harm

Offline GANNET II

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 108
  • Gender: Male
    • groenehartparticipaties
Re: bemanning
« Reply #5 on: 24 May, 2011, 22:29:11 »
Je kunt gewoon vooraf reserveren of als je al onderweg bent, even bellen of er ruimte is.

Groet,
Solent

Offline sjoerd

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 255
    • Sailing Camelot website
Re: bemanning
« Reply #6 on: 26 May, 2011, 01:06:36 »
Hallo,

Je kunt St. Caths gewoon reserveren. Doe dit wel op tijd want ze zijn snel vol. Als je daar geen plek achter de sluis vind dan zul je weer met de eb naar buiten moeten en ergens langs de rivier een plekje zien te scharrelen, niet aan te bevelen. De havenmeesters zijn erg behulpzaam en reageren (met enige vertraging) goed op email.

Groet,

Sjoerd
SY Camelot
Contest 36S
Hull# 206
Fractional rig
http://www.sailingcamelot.nl

harm

  • Guest
Re: bemanning
« Reply #7 on: 26 May, 2011, 20:50:30 »
Londen is een droom die ik volgend jaar waar wil gaan maken.
Dit jaar wil ik voor het eerst zelf richting engelse zuid kust in augustus. Ik heb echter geen radar aan boord, ben ik dan dom bezig (ivm mist)? Met zn 2en heen, maar solo terug.
Harm

Offline paperino

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 509
  • Gender: Male
  • "Paperino"
Re: bemanning
« Reply #8 on: 26 May, 2011, 23:40:35 »
Zo lang je jezejf dat blijft afvragen en je goed voorbereid bent ben je zeker niet dom!
Mist kan overal ontstaan. Houdt de weerberichten goed in de gaten en ga niet met slecht zicht door de shipping-lane. Je kunt ook opvaren met anderen met radar of desnoods je postie om de 15 minuten over ch.16 melden als je door mist wordt overvallen. Wij hebben eerst 15 jaar of langer zonder radar op zee gevaren. Toch nu wij er aan gewend zijn, zouden we het niet meer willen zonder...

Eric
C35/37 " Paperino"

Offline BJ

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 974
  • Gender: Male
    • BJSoft
Re: bemanning
« Reply #9 on: 27 May, 2011, 08:50:14 »
Hehe.. gadgets wennen snel terwijl we vaak heel lang zonder hebben gekund, dat zie je wel aan de mobiele telefoon   ;)

Een radar is handig maar ga zeker voor een AIS transponder en koppel die aan een laptop of koop er een met een eigen beeldschermpje. Tegenwoordig heeft alles op zee > 300T een AIS en dat leest net ff wat makkelijker dan een radar. En het allerbelangrijkst: zorg voor een Plan B als Plan A niet lukt. Bepaal vooraf uitwijkhavens, plan extra tijd in om verwaaid te liggen enz. enz.

Misschien wel tijd om dit topic te gaan verplaatsen, het heeft niet veel (meer)  te doen met 'Bemanning'.... 

CeesC

  • Guest
Re: bemanning
« Reply #10 on: 27 May, 2011, 15:49:05 »
Theo

Welke periode wil je gaan ?
Ik heb erg weinig zeeervaring maar wel de nodige zeilervaring.
Als de periode overeenkomt kunnen we elkaar ( en jij mij zeker) aanvullen en ik kan de nodige ervaring opdoen om volgende keer zelfstandig de zee op te gaan met mijn Contest 27

Offline sjoerd

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 255
    • Sailing Camelot website
Re: bemanning
« Reply #11 on: 27 May, 2011, 15:55:47 »
@BJ, verplaatsen lijkt me iss handig, lijkt meer op tochtvoorbereiding oid.

Mijn eerste oversteek was ongeveer 33 jaar geleden. Geen marifoon, GPS, stuurautomaat, radar etc, laat staan AIS. Inmiddels hebben we wel eea aan boord, echter vooral de marifoon en stuurautomaat staan vaak aan.

In het kanaal moet je de shipping lanes haaks kruisen. Onze ervaring echter is dat direct NAAST de shipping lanes het verkeer vrij rustig is en relatief helder qua richting. Wij proberen dan ook zoveel mogelijk naast de shipping lanes te varen. Aan boord noemen we dat "over het fietspad". Een prima handelswijze. De grote jongens moeten allemaan aan één kant langs je heen, en ze komen ook maar vanaf een kant aanvaren. Scheelt een boel kopzorgen, je hoeft bv snachts alleen maar op een rijtje groene (SB) nav-lichten te letten, de rode of witte die niet in de richting van de lanes vaart haal je er meteen uit!!

Uiteraard lukt het niet altijd als je bv moet opkruisen oid, maar over het algemeen een beste strategie. Mijn ervaring is dat je aan de engelse zuidkust, naast de grote vaart, ook behoorlijk moet opletten voor de lokale vissers. Deze hebben wellicht ook niet allen een AIS transponder aan boord??

Kortom: ik zou zonder radar zeker afduwen. Wellicht kost het je een vaardag en moet je wat langer wachten op goed weer, maar gevaarlijk hoeft het zeker niet te zijn. AIS is handig maar je kunt er niet blind op varen..

Sjoerd
SY Camelot
Contest 36S
Hull# 206
Fractional rig
http://www.sailingcamelot.nl

Offline GANNET II

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 108
  • Gender: Male
    • groenehartparticipaties
Re: bemanning
« Reply #12 on: 08 June, 2011, 12:30:07 »
Cees,

Ik heb nog geen data vastgelegd.
Ergens tussen half juli en half augustus.
De opzet is om eerst langs de Belgische kust te varen en
dan vanaf calais, of zuidelijker, de eerste oversteek te maken.

Als je dat makkelijk vind, kan je me ook mailen op
thh@domos.nl

Groet,
Solent


Ferryman

  • Guest
Re: bemanning
« Reply #13 on: 06 July, 2011, 17:38:26 »
Hello Solent,

I have just seen your post about your planned trip to London in July/August by chance as I am considering the purchase of either a Contest 31 or 31HT. I have just retired myself and am looking to replace my boat which I had to sell when I started working overseas some years ago. I live on the south coast of England in Kent (near Dover) and have made many crossings to Zeeland both sailing by day and stopping in France and Belgium overnight and directly from Dover to Zeirikzee via the Roompot (about 20 hours). I have also sailed up to St Catherines Dock on many occasions over the years. I am a Yachtmaster though I have not cruised for about five years.
If you are still looking for a crew member you could leave me a message and perhaps we could talk by phone to see if there is a possibility of making the passage together. I have my wife's permission if the passages are not too long!

Kind Regards,

John.

Offline GANNET II

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 108
  • Gender: Male
    • groenehartparticipaties
Re: bemanning
« Reply #14 on: 11 July, 2011, 13:44:05 »
Hello John,

Thanks for your pleasant reply.
Regretfully, we encountered a serious motorproblem last saterday. The intercooling didnot work properly sothat the motor was jammed. The consequences we cannot oversee right now. Reason that we will reconsider our summerholidayplans (and -budgets).

As soons as we have some idea about what can be done, we will come back to you.

Sincerely,
Theo Huisman

Ferryman

  • Guest
Re: bemanning
« Reply #15 on: 11 July, 2011, 21:16:19 »
Thanks for your reply Theo, I will wait to see if you are able to revise your plans. Good luck before the gales start in September!!

John.

 


BJSoft