Author Topic: de gps garmin 152 correspondeert niet met laptop (stentec)  (Read 1318 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LJ

• Guest
 ik heb een gps aangeschaft garmin 152 op mijn laptop is  stentec geinstalleerd met geen enkele mogelijkheid  komt de datastroom van de gps op gang ik heb rob rook al om advies gevraagd hij heeft voor mij een bestandje gevonden op internet , helaas mocht ik die avond niet van boord om het bestandje te downloaden op mijn computer,, sorry Rob,,  misschien lukt het deze keer wel  coorect heeft ook geen passende oplossing kunnen vinden verder een hele slechte service in rotterdam zonde van zo,n grote winkel!!!!

kan iemand mij wel helpen

groet loekknutsel

Offline BJ

• Global Moderator
  • Hero Member
    • BJSoft
Re:de gps garmin 152 correspondeert niet met laptop (stentec)
« Reply #1 on: 01 September, 2009, 08:39:48 »
Wat voor laptop is het? Welk OS gebruik je? Heb je een USB of serieel aansluiting op de laptop? Is de bedrading correct? Heb je het juiste protocol geselecteerd op de Garmin (NMEA-in/NMEA-out) bij de 'com' setting?
« Last Edit: 01 September, 2009, 09:42:43 by BJ »

Offline Rob Rook

• Full Member
  • De Fabian
« Reply #2 on: 01 September, 2009, 19:18:21 »
Beste Loek,

Het programmatje wat ik bedoelde heet: "GPSU". Je kan een gratis demo downloaden. Voor het programmatje ben uiteindelijk wel $ 12,50 kwijt. Met dit programma kun je heel makkelijk dat uitwisselen tussen diverse Garmins en tussen de Garmin en de PC. Je moet wel opletten dat je het data format in de GPS goed kiest. Er zijn standaard meerdere mogelijkheden maar de GPS moet op NMEA staan. Let er wel op dat als je je GPS hebt gekoppeld aan een radar of marifoon dat je n het down/up loaden van waypoints het data format weer op Garmin zet.

Rob
contest 38 ketch bouwnummer 47

LJ

• Guest
« Reply #3 on: 01 September, 2009, 21:53:20 »
Dank je Rob, ik ga aan de slag, als het is gelukt, laat ik het weten aan jou ,tot op heden  is het mislukt ook met firma correct die notabene
een laptop met stentec aan heeft staan in de winkel

groet Loek knutsel

BJSoft